Mike en Gerry herschrijven de filmgeschiedenis vanuit videotheek Be Kind Rewind in New Jersey die over twee maanden wordt gesloopt, maar dan worden alle banden gewist. Een verhaal over amateurisme en enthousiasme van Michel Gondry.
Videotheken zijn een cultuur in verval en over twee maanden wordt er weer een gesloopt, Be Kind Rewind in Passaic in New Jersey. Alsof dat niet erg genoeg is, zijn onlangs door een bizar ongelukje alle banden gewist. Wat doen ze nu als iemand een film wil huren? Anderen zouden het uit radeloosheid opgeven, maar Mike en Gerry doen dat niet – ze hebben een even simpele als idiote oplossing: ze maken de films opnieuw! Een onverwachte omslag voor Be Kind Rewind, van eenvoudige videotheek tot productiefaciliteit waar klanten de droomversies van hun lievelingsfilms laten creëren – want zelfgemaakt is toch veel beter dan een fabrieksproduct? Een mijmering over het gemeenschapsleven en een lofzang op onvolmaakte kunst. Een film voor de eeuwigheid, want de tegenstelling tussen professioneel en amateuristisch, administratie en passie zal niet snel verdwijnen.