All We Imagine as Light
Drie verpleegsters staan elk op hun eigen persoonlijke kruispunt. De stad Mumbai is getuige van momenten van compassie en conflict, terwijl ze elk proberen een eigen plekje te veroveren. Een poëtische ontdekkingstocht en de winnaar van de Grand Prix in Cannes in 2024.
All We Imagine as Light speelt zich af tegen de woeste avondregens van Mumbai en toont de langzame ontwikkeling van vriendschap en tederheid tussen drie verpleegsters, terwijl ze zich een weg banen door verlies, verlangen en materiële ontberingen in de steeds meer gegentrificeerde metropool. De rechtgeaarde Prabha is radeloos nadat ze een cadeau heeft gekregen van haar lang verloren echtgenoot uit een gearrangeerd huwelijk. Ondertussen zwerft haar vrolijke huisgenoot Anu door de grensgebieden van de stad om samen te zijn met haar geliefde die een ander geloof aanhangt. De oudere Parvaty wordt geconfronteerd met een uitzetting door een vastgoedbedrijf en neemt hen later mee op reis naar haar kustdorp, waar de alledaagsheid van de stad wegsmelt en ruimte biedt aan ongerealiseerde dromen en angsten.
Voortbordurend op haar ervaring met non-fictiemateriaal, documenteert Kapadia het hectische Mumbai in een hedendaagse stadssymfonie. Ze weeft scènes van nachtmarkten, overvolle forenzentreinen, de schittering van ramen en mondelinge vertellingen door elkaar om haar intieme verhalen met de werkelijkheid te verbinden. In de kern gaat All We Imagine as Light over het scheppen van een plek voor hoop en compassie in een wereld die elke seconde levens opeist.