In dit kleurrijke visioen van Changsha, China, leven tienermeisjes Yin Jia en Tong Tong samen. Wanneer Tong Tong afdwaalt en zich inlaat met een drugsdealer, drijft Yin Jia’s liefde voor Tong Tong haar ertoe alles te riskeren om haar aan haar zijde te houden.
Yin Jia en Tong Tong (Xuanyu Chen en Lilly Hu, die de film schreef en regisseerde) hebben samen een leven opgebouwd: ze stelen uit winkels om aan eten te komen, bekogelen vrolijk auto’s met sinaasappels en delen een bed. Binnen de muren van hun kleine appartement hebben de twee een intense, lichamelijk intieme band, maar in het bijzijn van anderen doet Tong Tong koud en gevoelloos tegen Yin Jia. Wanneer Tong Tong een relatie aangaat met een drugsdealer, is de toegewijde Yin Jia bereid om alles op te offeren om Tong Tong terug te krijgen.
Lilly Hu’s 1 Girl Infinite is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en vormt een levendig portret van meisjes en de alles verterende kracht van obsessieve tienerliefde en gefrustreerd verlangen. Hu’s geboortestad Changsha – met de schoonheidssalons, internetcafés, winkelcentra en hotellobby’s – is een geheel eigen personage in een film die ondanks de locatie onverwacht teder overkomt, hoezeer de personages er ook van dromen om ergens anders te zijn. Het handheld-camerawerk van Shane Ainsworth is zowel intiem als claustrofobisch. Het sprankelende, synthy sounddesign van Lou Kun voelt zelfs op de meest verontrustende momenten van de film dromerig en meisjesachtig. Een trefzeker en visueel aantrekkelijk debuut.