Na de dood van zijn vrouw verhuist Mit met zijn tienerdochter May naar een vervallen flatgebouw in een overwegend islamitische buitenwijk van Bangkok. Ondanks waarschuwingen van buurtbewoners verwijdert de sceptische Mit alle talismannen uit het huis en roept zo een furieuze djinn en zijn 200 jaar oude vloek op. Mit vervalt tot waanzin en zelfverwonding en May moet naar het zuiden reizen om hulp te zoeken.
The Cursed Land van Panu Aree en Kong Rithdee speelt in het begin van deze eeuw en condenseert de politieke en etnische spanningen in Thailand tot een spannende horrorfilm vol tijdsprongen. In het scherpzinnige script van Aree en Rithdee valt Mits geleidelijke verzoening met zijn onderdrukte persoonlijke verleden samen met een confrontatie met het nooit opgeloste conflict tussen Thailand en de inwoners van het Maleisische schiereiland, van wie velen in de 19e eeuw als dwangarbeiders zijn ingescheept voor de opbouw van Bangkok.
Door hun film te verweven met het volksgeloof van een moslimgemeenschap verleggen Aree en Rithdee de grenzen van Thaise horrorfilms, die diep zijn geworteld in de boeddhistische kosmologie. The Cursed Land is lekker vertrouwd gruwelen om een spookhuis, waarin ditmaal Thaise schimmen uit het verleden opduiken.