Stenen zijn ook mensen. Tenminste, wel in Susie Au’s heerlijk veelkleurige en onconventionele tweede speelfilm. Een hemellichaam reist door de dampkring, slaat in op aarde en verandert in een jonge vrouw. Maar daarmee verliest ze ook alle herinneringen aan haar vroegere bestaan. Ze belandt in een eigenaardig heden en treedt een onzekere toekomst tegemoet. Gretig onderzoekt ze hoe mensen leven en krijgt ze inzicht in wezens als zijzelf, zoals Zheng Zhe, die denkt dat elk object een uniek geluid heeft. Als dat echt zo is, welk geluid zendt zij dan het universum in?
Met haar “voorliefde voor beelden maken die ontroeren en provoceren” is Au’s tweede speelfilm na Ming Ming (2007) wederom een uniek project in een carrière waarin het loslaten van conventies centraal staat. Au begon in de jaren 90 in de muziekwereld als commerciële regisseur en ontwikkelde een esthetiek die perfect aansloot bij artiesten als Faye Wong, Eason Chan, Zhou Xun en Sitar Tan. Au’s filmcarrière is even uniek gebleven als die van Spike Jonze en Michel Gondry. Haar nieuwste film is opnieuw een schitterend voorbeeld van Au’s eigen stem en visie.