De worstelaars Choi Heehwa, Kim Dahye, Yang Yoonseo, Song Songhwa en Lim Soojeong zijn nieuwkomers in het Kolping Women’s Ssireum Team. De vrouwensport werd pas in 1999 geaccepteerd door de Koreaanse Ssireum Association en begon pas tien jaar later aandacht te krijgen toen Lim Soojeong het kampioenschap won.
Sandstorm, het regiedebuut van Park Jaemin, volgt vanaf 2017 vijf jaar lang de worstelaars van het Kolping Women’s Ssireum Team, als team en als individuen: hun wedstrijden, vreugde en gloriemomenten, maar ook hun inzinkingen, twijfels en blessures. De film onthult ook de hardnekkige genderrollen in de Koreaanse samenleving met betrekking tot het lichaam, ouder worden en gezinstaken. De vastberadenheid, passie, vriendschap en wederzijdse steun van de spelers, die elkaars verhalen aanvullen en verrijken, ontvouwen zich in de loop van deze vijf jaar op gevoelige wijze.
Sandstorm is een Koreaanse stem die precies op het juiste moment wordt toegevoegd aan het debat over de positie van vrouwen in sport. De film toont dat sportiviteit geen geslacht kent, en je krijgt spannende, adrenaline- en dopamineverhogende vrouwenssireumwedstrijden te zien die zelden in films worden vertoond.