Cicely’s moeder was een blaxploitation-icoon à la Pam Grier en Tamara Dobson, waardoor Cicely opgroeide op filmsets. Aangezien ze nare herinneringen heeft aan die tijd is het laatste dat je zou verwachten dat Cicely actrice wil worden. Dat deed haar moeder dan ook niet, en ze is niet blij als haar stijlvol geklede dochter na vier jaar weer op de stoep staat om over haar toekomst te praten.
Cicely speelt natuurlijk niet in dezelfde dubieuze films als haar moeder. Ze werkt aan een indiefilm en dat genre heeft weer zijn eigen uitdagingen, bijvoorbeeld een scène waarin ze onverwacht geacht wordt uit de kleren te gaan… Pulp of kunst: de problemen zijn uiteindelijk hetzelfde.
Naked Acts is een legendarisch staaltje zwarte Amerikaanse cinema dat niemand aanvankelijk wilde uitbrengen, maar Bridgett M. Davis nam het heft in eigen hand en maakte er een bescheiden succes van. Naked Acts is tot nu toe Davis’ enige fictiefilm. Van zo’n subtiele, oprecht vriendelijke, intelligente en bescheiden filmmaker willen we nog veel meer zien.