Msaytbeh, the elevated place.
Na twintig jaar te zijn weggeweest, keert Rawane Nassif terug naar huis in Msaytbeh, Beirut. Msaytbeh – de naam is afgeleid van het woord Mastaba: de verheven plek – was ooit de locatie van een liefdevolle en diverse woonwijk met seculaire, progressieve inwoners. Bij haar terugkomst realiseert Rawane zich dat het leven en de gemeenschap die ze had achtergelaten radicaal veranderd zijn.
In deze persoonlijke, gelaagde documentaire nodigt Rawane ons uit in het huis van haar ouders, dat vernield is door jaren van oorlog. Filmend vanaf het balkon op de achttiende verdieping, plaatst Rawane haar jeugdherinneringen naast datgene wat er nog over is. Terwijl beelden van ruïnes geprojecteerd worden op een verwoeste badkamermuur, lijkt de geschiedenis zich alleen maar te kunnen herhalen.