De terugkeer van een jeugdwerk! Schitterende Ferraniacolor-beelden van Rome van rond 1973, jaren later ontwikkeld en toen zoekgeraakt, maar ze hebben de tand des tijds doorstaan. Een halve eeuw en wat digitale bewerkingen later zijn deze hypnotiserende filmbeelden even visionair als troostend.