Kiss Wagon
In de wereld van Mountland weet juffrouw Isla de controle te houden met behulp van een labyrintisch pakketdienstsysteem. Het is de enige vorm van orde in deze chaotische wereld. Wanneer het religieuze Atqaba-festival nadert, krijgt juffrouw Isla de opdracht om een merkwaardig pakket af te leveren voor een belangrijke figuur – en de bestemming is allesbehalve gewoon. Deze missie brengt zelfs juffrouw Isla van haar stuk, maar haar reputatie is alles, dus onderneemt ze de gevaarlijke tocht.
Midhun Murali’s politieke thriller – die inspiratie put uit traditionele schimmenspelen en gebruikmaakt van verschillende media, effecten en stijlen – houdt zichzelf een spiegel voor en dompelt ons onder in de rituelen, intriges en levens in Mountland. Hoewel de hoofdlijn van het verhaal helder lijkt, leidt de tocht van juffrouw Isla al snel tot meerdere verhaallijnen, waarvan de dichtheid het ongelooflijke aantal lagen (30… 40!) weerspiegelt waaruit de beeldtaal is opgebouwd. Het is een spannend, soms intuïtief, en meeslepend voorbeeld van narratieve film, die een radicale vertelvorm verkiest boven conventies – met als doel dat we de gebeurtenissen eerder voelen dan waarnemen. Kiss Wagon, een drie uur durende filmodyssee, is een visueel betoverend en fascinerend onderzoek naar de aard van macht.