Greice is vernoemd naar de hoofdpersoon, een 21-jarige Braziliaanse vrouw met een neiging tot liegen en bedriegen, maar met een innemende charme. Ze studeert aan de kunstacademie in Lissabon en werkt als kostuumontwerper voor een succesvolle popzangeres. Op zoek naar een locatie voor een muziekvideo, ontmoet ze Alfonso. De twee krijgen een relatie, maar als ze tijdens een feest betrokken raken bij een incident, brengt dat Greices verblijf in Portugal in gevaar. Ze keert terug naar Brazilië om de situatie op te lossen, maar moet daar de consequenties van haar leefwijze onder ogen zien.
Leonardo Mouramateus keert met Greice terug op IFFR. Zijn derde speelfilm over verloren en gevonden liefde is een charmante komedie, niet in de laatste plaats dankzij het vrolijke en vastberaden hoofdpersonage. Het scenario speelt slim met vraagstukken over verzinsels en vervalsingen. Terwijl het verhaal zich ontvouwt, worden we getrakteerd op ontroerende analyses van menselijke relaties, interculturele misverstanden, parodieën op de kunstwereld, overdenkingen over identiteit en, niet te vergeten, een mysterie dat moet worden opgelost. Greice is een eigentijdse film met razendsnelle dialogen en onophoudelijk bedrog, die een vette knipoog geeft naar de klassieke screwballkomedies uit Hollywood.