Een fictieve weergave van de ooit echt bestaande vriendschap tussen Pannonica de Koenigswarter, alias The Jazz Baroness, en de beroemde pianist en componist Thelonious Monk. Deze nieuwe film van de Nederlandse beeldende kunstenaar Gabriel Lester is een zeldzaam voorbeeld van een experimenteel verhaal over jazz, dat even prachtig improviseert en meandert als de muziek zelf. Met een bonte cast van vierpotige jazzcats en motten als pickupnaalden!