Bonnarien
De achternaam van Mauricette is Bonnarien, wat ‘nietsnut’ betekent, en ze is vastbesloten om die te veranderen. Mauricette is in haar vrije tijd slam poet en begrijpt dat woorden grote schade kunnen aanrichten. Ze besluit haar ambacht te gebruiken om zichzelf te bevrijden van een koloniale naam die haar voorouders is opgelegd en zo een langlopend generatietrauma te helen. Het in Frans-Guyana gesitueerde en uitmuntend geacteerde Bonnarien is de eerste korte fictiefilm van Adiel Goliot. Deze tedere film vindt kracht in terugwinning.