Deze subtiele parel van een film is gebaseerd op de gevierde roman van feministisch schrijfster Tamta Melashvili en volgt Etero, een kordate 48-jarige vrouw die in een provinciedorp in Georgië woont. Etero verkoopt huishoudelijke producten aan de lokale vrouwen, droomt van een vredig pensioen en maakt jam van de bramen die ze bij de rivier heeft verzameld. Ze lijkt content te zijn en trots op haar onafhankelijke manier van leven, ondanks alle roddels en oordelen van de andere dorpelingen. Totdat er onverwachts een romance opbloeit tussen Etero en een lokale bezorger. Ze ontdekt haar seksuele verlangens en de lang vergeten mogelijkheid van een totaal ander leven.
De Georgische filmmaker Elene Naveriani keert terug naar IFFR met hun derde speelfilm, Blackbird Blackbird Blackberry, ondersteund door het Hubert Bals Fonds van IFFR voor baanbrekende projecten. De film is radicaal in zijn terughoudendheid en menselijk in zijn complexiteit. Het is een portret van een oudere vrouw en haar plaats in de samenleving, dat de subtiele nuances van traditie en moderniteit in het hedendaagse Georgië goed weet af te tasten. Met Eka Chavleishvili in een boeiende hoofdrol en een geduldige, gevoelige manier van omgaan met het onderwerp, werpt deze film een licht op een sterk en prachtig soort leven dat vaak onterecht onzichtbaar blijft.