After the Long Rains is een prachtig coming-of-ageverhaal over Aisha (Electricer Kache Hamisi), een meisje van tien dat ervan droomt actrice te worden.
In Watamu, een mooi kuststadje in Kenia, worden kinderen geacht in de voetsporen van hun ouders te treden, maar Aisha wil iets anders en droomt ervan om naar Europa te gaan om actrice te worden. Met haar fantasierijke geest en haar charme krijgt ze de lokale visser Hassan zover haar te leren varen zodat ze op een dag kan vertrekken om haar droom te verwezenlijken. Maar dan stort een huiswerkopdracht haar in een avontuur waarin ze zichzelf leert kennen.
After the Long Rains is de derde speelfilm van de Zwitsers-Keniaanse filmmaker Damien Hauser, een filmische homo universalis en pianist die de film schreef, regisseerde, produceerde en monteerde en ook het sounddesign maakte.