In het jaar 1980 filmde Antoinetta Angelidi de geboorte van haar zoontje Petros, terwijl haar dochter Rea zich tegen haar enorme buik vleide en toekeek. Het zou nog achtentwintig jaar duren voordat dit kwartiertje beeld zijn uiteindelijke vorm kreeg en het licht zag.