De pakkende wedstrijdscènes plaatsen je midden tussen de spelers van het spannende volleybalspel. De twee buitenbeentjes in de competitie zijn coach Kim Woo-Jin (de altijd geweldige Song Kang-ho van Parasite)enhet volledige vrouwenvolleybalteam van Pink Storm. Kinderen mag hij niet eens meer coachen, laat staan de vrouwen. Toch worden hij en de vrouwen bij elkaar gebracht en wel door een excentrieke, superjonge ondernemer die een super-underdogverhaal nodig heeft voor zijn super-PR-spel. Hij weet nog niet dat dit misschien wel de beste smash van zijn leven zal worden.
Met knipogen naar en de emotionele energie van de Rocky-reeks (1976-2006) serveert One Win een sportdrama dat goed uitgespeeld commentaar levert op coachen en management. Coach Kim inspireert de Pink Storm-spelers te geloven in hun eigen kracht en mogelijkheden. Maar of dat genoeg is om te winnen? Of gaan ze op dezelfde manier de geschiedenis in als Rocky Balboa? De klassieke combinatie van sportdrama, komedie en oprechte emoties maakt One Win een verhaal om voor te juichen.