Light of Light
In het geïsoleerde landschap van de onaangetaste monastieke staat Oros Athos is sinds de Byzantijnse tijd niets veranderd. Neritan Zinxhiria gebruikt een aantal van de 3000 bewaard gebleven fotografische platen die 90 jaar geleden door een van de monniken zijn gemaakt en combineert die met zijn eigen nieuwe Super8-opnames om het verleden spookachtig, loom en ongrijpbaar tot leven te wekken. Een beschouwende reis door ruimte en tijd, in schitterend zwart-wit.