Toen Sawako haar seksualiteit in de puberteit ging onderzoeken, koos ze voor aanzienlijk oudere mannen. Nu ze in de twintig is — en nog bij haar ouders woont — vindt die voorkeur een vervolg in haar plakboek met oudere mannen, waarin ze een verzameling foto’s en opmerkingen bewaart. Op de een of andere manier heeft ze het altijd gemakkelijk gevonden om met hen te praten. Als ze uiteindelijk valt voor Mori, een ex-collega van haar eigen leeftijd, ervaart ze een ander soort seksuele en emotionele bewustwording, evenals een pril gevoel van innerlijke kracht.
Om het 50-jarig bestaan te vieren van de productie van Roman Porno, bracht Japans oudste filmstudio Nikkatsu in 2022 drie titels uit. Terwijl hij de regel in acht neemt elke tien minuten een erotisch moment te brengen, is de verfilming door Matsui Daigo (Japanese Girls Never Die, IFFR 2017) van de gelijknamige roman van Yamazaki Nao-Cola uit 2007 een intelligente en geestige kijk op het zelfbewustzijn van een vrouw, haar emotionele en sensuele genoegens bij het verleiden, en haar seksuele belevenissen. Bovendien geeft Sawako een intrigerende en sympathieke kijk op oudere mannen, waarbij de innerlijke kwetsbaarheid wordt onderzocht die verscholen kan liggen onder de rol van viriele beschermer en leermeester. Toch beklaagt of kleineert ze hen nooit en neemt ze niet de rol aan van leerling, maar grijpt wel de kans aan om iets te leren.
Achter het subtiel gemaakte Hand schuilt meer dan je ziet, terwijl de film een sterk vrouwelijk personage op de voorgrond zet dat zeggenschap houdt over haar lichaam en keuzes.