Aan de vooravond van de parlementaire benoemingen in de wijk Geylang in Singapore brengt een samenloop van wanhoop, verraad, liefde, hoop en hebzucht een stel waanzinnige personages bijeen: Fatty, een pooier met een jaren 80-matje en zijn demente oude vader; Shangri-la, een verleidelijke sekswerker met haar sigaretten verkopende vriendje Jie; Celine, een advocaat die zich inzet voor vrouwenwelzijn en echtgenote van een politieke kandidaat; en een ongure, mysterieuze arts. In deze rauwe, gelikte misdaadthriller heeft iedereen zijn eigen missie en is niets wat het lijkt. Wie zal de nacht overleven?
In het strakke, oplopende tempo van een neo-noir verkent filmmaker Boi Kwong thema’s als klasse, politieke corruptie en geweld – met name tegen sekswerkers – nauw verhuld door het neonlaagje van de beruchte louche rosse buurt. Dit verderfelijke oord is een personage op zich, wiens duistere steegjes, bordelen en felle lichten zich goed lenen voor het verschuivende perspectief en het onrustige camerawerk van filmmaker Ronnie Ching. Zijn met een steadicam en met de hand gefilmde beelden benadrukken de wisselende urgentie van het meeslepende, complexe scenario van Link Sng.
Terwijl bedrog, moord, melodrama en een oranje zak met geld samenvloeien tot een thriller die je op het randje van je stoel houdt, maken de plotwendingen en het sociaal-culturele cynisme Geylang een verrukkelijke en aangrijpende film.