De personage-gedreven komedie 1744 White Alto, gesitueerd in een afgelegen deel van Kerala, volgt de overlappende verhalen van twee vluchtende boeven, een dronkaard die voor iemand anders wordt aangezien en een nobele politieagent die een eind wil maken aan alle gekte. Maar dit is geen simpel kat-en-muisverhaal. In plaats daarvan begint het nieuwe komische uitstapje van filmmaker Senna Hedge met een disclaimer – een gewaagde kritiek op de georganiseerde religie.
Politieagent Mahesh heeft veel op zijn bordje: hij twijfelt aan zijn geloof, en heeft te maken met een mogelijk ontrouwe echtgenote en een zeurende moeder onder één dak. Hij heeft ook de taak gekregen om leiding te geven aan een team dat misdadigers moet opsporen die na een vluchtmisdrijf rondrijden in een witte Alto. De eigenaar van de auto, Vijayan, raakt vervolgens verwikkeld in een misdaad die hij niet heeft gepleegd, waarna een race volgt om het misdadige tweetal te vinden dat verantwoordelijk is.
Op basis van een gevat scenario, samen met cameraman Sreeraj Raveendran geschreven en verder bewerkt door Arjunan, neemt Hedge je mee op een komische rit vol rampspoed, hilariteit en een vleugje satire. Het opmerkelijke kleurenpalet en de slimme structuur reflecteren de esthetiek van een westernachtige, desolate achtergrond van land en lucht. De comedy of errors 1744 White Alto is stijlvol, cynisch en ontzettend grappig.