Wie tekent bij het Franse vreemdelingenlegioen, schikt zich in een strak keurslijf van officiële procedures en ongeschreven wetten. Wapenbroeders worden familie. Terwijl een groep mannen van diverse afkomst een missie uitvoert in Mali, moeten de achterblijvende vrouwen samen een leven op zien te bouwen binnen de gesloten gemeenschap van de legerbasis.
Scenarist en regisseur Rachel Lang, die zelf militaire ervaring heeft, richtte zich voor dit ensembledrama op een plek waar de scheiding der seksen nog altijd strikt is: alleen mannen mogen aantreden in dit eliteleger. Terwijl nieuweling Nika (Ina Marija Bartaitė) zich op de legerbasis probeert neer te leggen bij de afwezigheid van haar ambitieuze verloofde Vlad, trekt advocaat Céline (Camille Cottin) er haar eigen plan. Hoewel haar echtgenoot Maxime (Louis Garrel) als officier alle protocollen volgt, weigert zij zich op de legerbasis te onderwerpen aan de verwachtingen van de vrouwengemeenschap.