36 jaar lang volgde journalist en Oscar-genomineerde filmmaker Jon Alpert drie getroebleerde mensen in Newark, New Jersey. Rob, Freddie en Deliris zijn bevriend en proberen te overleven in de marge van een harde samenleving. Ze verdienen aanvankelijk geld met kleine delicten en wenden zich steeds meer tot drugs om de realiteit op afstand te houden.
Via dit diep-intieme portret toont de film de falende systemen in de Verenigde Staten, waar rehabilitatie geen optie is en slechts gedaan wordt aan symptoombestrijding. De opmerkelijke veerkracht van de hoofdpersonen zorgt voor een grootse filmische ervaring, ondanks het schrikbeeld van het onvermijdelijke verloop van hun levens.