Twee Braziliaanse filmmakers van Armeense afkomst onderzoeken de fluwelen revolutie in Armenië van 2018 aan de hand van vijf chants: microkosmos, het ik, thuis, samenleving en macrokosmos. Het doel van dit onderzoek is niet het opsommen of verklaren van de gebeurtenissen tijdens of voorafgaand aan de revolutie, maar het ontwarren van elementen die samen spontante momenten van revolutionaire activiteit vormen. Elementen die mogelijk helemaal terug te voeren zijn tot Brazilië of misschien wel de hele wereld.