Een hartverscheurend portret over verloren dromen, niet verwezenlijkt talent en de tol van ontbrekende infrastructuur in de filmindustrie. De berooide filmmaker Lee Dongwoo wordt in de straten van de wijk Jongno in Seoul benaderd door een bedelende man. Na deze toevallige ontmoeting begint hij aan zijn tweede speelfilm: Self-portrait 2020. De man van in de vijftig is Lee Sang-yeol, een dakloze, bipolaire alcoholist, maar bovenal een filmmaker wiens korte film Self-portrait 2000 twintig jaar geleden een groot succes was in het internationale filmfestivalcircuit. Sindsdien is zowel zijn leven als zijn carrière in een neerwaartse spiraal geraakt. Zijn vrouw en dochter hebben hem verlaten en plannen voor zijn volgende film werden voortdurend uitgesteld.
Dongwoo begint aan de hachelijke samenwerking met zijn onvoorspelbare nieuwe vriend, maar het portret van zijn onderwerp reikt al snel verder: niet alleen tot de daklozengemeenschap in en rond Tapgol Park, maar ook tot zichzelf, als hij in Sang-yeol zijn mogelijk toekomstige ik begint te zien.