María Luisa Bemberg komt uit de hoogste kringen van Argentinië. Haar familie richtte Quilmes op, de grootste brouwerij van het land, die uitgroeide tot een multinational. Bemberg kreeg thuis les van de beste privéleraren en groeide op in een sociale bubbel. Daar maakte ze nooit een geheim van, in zoverre dat veel van haar films zich afspelen in de hogere kringen van de verschillende tijdperken en vertellen over de politiek van die verschillende perioden, gezien in het licht van kansgelijkheid voor vrouwen, of het ontbreken daaraan – wat kon een vrouw doen, inclusief gedrag in buitenechtelijke affaires?
Klasse was toch vaak een val, ook al bood het kansen die veel anderen werden ontzegd. Met María Luisa Bemberg: El eco de mi voz schetst Alejandro Maci een gedetailleerd en veelzijdig beeld van de belangrijkste Argentijnse vrouwelijke filmmaker, waarin familieleden en collega’s evenveel aan het woord komen als Bemberg zelf, dankzij talloze persoonlijke en publieke opnamen.