Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn, maar met wat blikken kattenvoer kom je ook een heel eind, ondervinden Manu en Jean-Gab. Deze twee lanterfanters zijn de helden in de nieuwe film van meesterabsurdist Quentin Dupieux (Reality, Deerskin). Manu en Jean-Gab zijn geen hoogvliegers, maar in principe doen ze geen vlieg kwaad. Zeker niet de enorme vlieg (denk: formaat labrador) die ze aantreffen in de kofferbak van een oude auto.
Die rammelbak werd door Manu dan weer gejat voor een ander akkefietje. Dat verdwijnt echter snel uit beeld als Jean-Gab op het lumineuze idee komt de vlieg af te richten. Daar moet goud geld mee te verdienen zijn. Het centrale duo wordt innemend en met veel chemie gespeeld door Grégoire Ludig en David Marsais. De film om hen heen springt al net zo vrolijk van de hak op de tak als dit nogal snel afgeleide duo – doelgericht chaotisch.