Ze zijn feitelijk dakloos, de liefhebbende, goed verzorgde ouders van het baby’tje Woo-rim. Elke nacht brengen ze door in een Koreaanse sauna, in afwachting van een appartement waar ze in kunnen trekken, maar door omstandigheden stapelen hun geldproblemen zich alleen maar op. En dan komt Han-gyeol met een oplossing: er is een huis van een bejaarde vrouw waar ze tijdelijk in kunnen. Maar waarom schrikt hij iedere keer als de deurbel gaat? En waarom mag Go-woon niet in dat ene kamertje komen?
Regisseur Lim Seung-hyeun debuteert met een film die hij baseerde op zijn eigen ervaringen: hij woonde als kind met zijn ouders een periode in sauna’s. Homeless is een aanklacht tegen de slechte woonomstandigheden in Korea, waar dure flats uit de grond worden gestampt, terwijl jongeren amper een woning kunnen bemachtigen en geen mens zich bekommert om ouderen. Een oprecht, doorvoeld sociaal drama, met hier en daar een bovennatuurlijk accent.