Het schoolmeisje Jane aanbidt de filmdroomprins Paulo Avelino. Na een publiek optreden ter promotie van zijn nieuwste melodrama, weet Jane zich in zijn auto te verstoppen om vervolgens in een oud herenhuis te belanden, waar Paulo leeft als een melancholische, verdoemde ziel uit een griezelverhaal, of het Beest dat wacht op zijn Belle.
In een schitterende staaltje gedurfd acteren speelt Paulo Avelino vol zelfspot een sinistere fictieve versie van zichzelf, in wezen een creatie van Jane’s verbeelding. Als we eenmaal in dat bijna lege, enigszins vervallen paleisachtige thuis van de ster zijn, duikt de film diep in de geest van een jonge vrouw die worstelt met haar levensangst en verlangens. Zulke metafilmexperimenten zijn Antoinette Jadaone niet vreemd, maar nooit eerder deed ze dat in één werk met zoveel onverwachte wendingen en lagen, en met zo’n lange en complexe ontwikkelingsboog van esthetische en psychologische ontwikkelingen. Wauw!