Ariadna, een jong model, wordt plotseling van de catwalk teruggeroepen naar haar geboortedorp in Georgië om bij de begrafenis van haar grootmoeder te zijn. Na een ongemakkelijk weerzien met haar verbitterde moeder verneemt ze dat ze als jongste lid van de familie een speciaal ritueel dient uit te voeren. Een oud gebruik, dat zou verwijzen naar de Griekse mythe over de draad van Ariadne. Met tegenzin begint ze aan de merkwaardige opdracht die desondanks ook voor haarzelf belangrijk zal blijken te zijn.
Bebia, à mon seul désir kenmerkt zich door veel gevoel voor fysieke details, voor sfeer en voor de omgang van mensen met elkaar, alles nauw verweven met de flashbacks waarin Ariadna zich haar kindertijd herinnert. De fotografie in stijlvol zwart-wit met een poëtische toets brengt niet alleen de klassieke cinema in herinnering, maar geeft ook het verhaal een meer tijdloos karakter.
Ariadna’s verwarring heeft niet alleen te maken met de botsing met haar moeder, maar ook met de pijn uit haar jeugd – het gevoel niet mee te tellen – die nog steeds op haar drukt. De uitvoering van het ritueel, bedoeld om de geest van haar grootmoeder de weg naar het graf te wijzen, wordt onverwacht een terugkeer naar haarzelf. Geholpen door een filosofisch aangelegde jongeman die ook veel twijfels heeft, krijgt ze nieuw zicht op haar leven en haar naasten. Strijd en conflict hoeven betovering niet in de weg te staan.