In de Amerikaanse staat New Mexico ligt een kleine stad in de schaduw van een groots ruimtevaartproject: ‘Truth or Consequences’, door inwoners ‘T or C’ genoemd, is een busrit verwijderd van Spaceport America, waar commerciële vluchten naar de ruimte worden gepland. Hannah Jayanti brengt een ode aan de burgers van T or C die het ware hart van de film zijn. Ze noemt de film een “speculatieve documentaire”: non-fictie met een paar fictionele elementen.
In haar film zijn de rijkste Amerikanen al naar de ruimte gevlucht om nieuwe planeten te koloniseren. De combinatie van feit, fictie, documentaire cinema, animatie, virtual reality-beelden en geïmproviseerde muziek van Bill Frisell leidt tot een rijk werk dat reflecteert op de eeuwige drang van de mens om nieuwe grenzen op te zoeken, een lyrische meditatie over hoe om te gaan met verlies en hoe we vinden wat we zoeken op de meest onwaarschijnlijke plaatsen.