Saurav Rai nam zijn eerste lange speelfilm op in het dorp waar hij opgroeide. De voornamelijk niet-professionele cast bestaat zelfs voor een deel uit zijn familieleden. Het kalme realisme, met long takes, treffende terzijdes, levendige observaties en onderhuidse spanningen, sluit aan bij de door het neorealisme geïnspireerde Indiase filmstroming die een tegenhanger van Bollywood vormt.