Een zeventiende-eeuws volksverhaal over vier criminelen die zich ten tijde van de Song-dynastie (10e-13e eeuw) staande houden in een gecorrumpeerde wereld leverde het ongebruikelijke bronmateriaal voor dit oogverblindende debuut. De tijdloze bronnen waaruit regisseur Ma Lanhua put, omvatten naast literatuur ook Franse komedie, Chinese opera en hedendaagse (performance)kunst. Uiteraard grijpt Ma ook terug op film – vooral die uit het vroege zwijgende tijdperk, met tussentitels, een kleurenpalet dat doet denken aan handgekleurde rolprenten, en speciale effecten uit het arsenaal van filmpionier Georges Meliès.
De schurkenstreken van het zorgeloze gezelschap worden in overwegend statische kaders gevat tegen de achtergrond van theatrale decors, die met simpele creatieve ingrepen tevoorschijn zijn getoverd op verlaten bouwplaatsen, fabrieks- en rangeerterreinen. Een apocalyptisch niemandsland dat past bij de punkenergie van deze totaalperformance, waarbij de triviale vertelling vooral als vehikel dient voor een speelse, originele vorm van cinema. Hier versmelten kunstvormen, tijdperken en culturen tot een aanstekelijk kijkavontuur.