Dr. Florian ‘Doc’ Kaps was altijd al gecharmeerd van analoge beeld- en geluidsdragers, maar toen de allerlaatste polaroidfabriek midden in de digitale vaart der volkeren gesloopt dreigde te worden, ging hij over tot actie. De beroemde instantfotografie moest en zou bewaard blijven. De excentrieke, ideeënrijke Oostenrijker blijkt echter geen zakenman. In de paar jaar dat deze energieke documentaire Doc volgt, verandert er iets in de tijdgeest: ook andere analoge pleitbezorgers laten van zich zich horen. Een kleine groep zwemt krachtig tegen de stroom in, zich ontworstelend aan de tech-giganten die ons in hun ongemakkelijke greep houden.
Een voice-over loodst de kijker door de avonturen van Doc en andere bevlogen veranderaars. Deze opnamen worden doorsneden met shots van karakteristieke analoge schatten als telefoons, platenspelers en drukpersen. Uiteraard is ook het eindresultaat te zien van ‘instant’-polaroidfoto’s − toen en nu. Van Andy Warhol en Lady Gaga tot vele, vele analoge selfies.