De Braziliaanse regisseur Ricardo Laganaro werkte zich de afgelopen jaren op tot een van de vooraanstaande ontwikkelaars van commerciële 360-graden-video’s en het nog prille medium virtual reality. Voor zijn nieuwste project A linha stelde hij zich ten doel om een verhaal te vertellen dat echt alleen in VR tot zijn recht zou komen. Het resultaat is een ervaring die je uitnodigt om met je hele lichaam mee te doen, speels als een kind. Laganaro won er de prijs voor Beste Immersieve VR-Ervaring voor op het afgelopen filmfestival van Venetië.
In minutieus detail toont A linha een virtueel schaalmodel van het São Paolo van de jaren veertig. Daar ontvouwt zich de romance van de miniatuurpoppetjes Pedro en Rosa. De twee zijn (letterlijk) voor elkaar gemaakt, maar toch weifelen of ze zich over durven te geven aan hun passie. Een universeel, interactief verhaal over liefde en de angst voor verandering.
Zorg ervoor dat je ten minste 10 minuten vóór de vertoning aanwezig bent om jouw stoel en technische opstelling te garanderen. Late toegang is niet mogelijk.