Wanneer een oude schaapherder het nieuws hoort over een neergestorte straaljager, herinnert hij zich de verhalen over eerdere vliegtuigongelukken die jutters grote rijkdom opleverden. Verblind door hebzucht laat hij zijn kudde in de steek en gaat hij op zoek naar het wrak. De plaats van het ongeluk is echter een heilige berg. Terwijl de herder daar met onzuivere intenties ronddwaalt en andere schatzoekers op een dwaalspoor probeert te zetten, vallen roofdieren zijn schapen aan. Zijn hulpje doet zich tegoed aan de fles sterke drank die hij had verstopt, en verongelukt.
De Himalaya, die het decor vormt voor dit drama, is niet het ansichtkaartenlandschap uit natuurdocumentaires. Het is een rauwe en ongastvrije omgeving. De mannen die hier werken, gespeeld door echte lokale schapenherders, weten dat het gevaar nooit ver weg is. Maar als ze de heiligheid van de berg verstoren en daarmee de orde der dingen, overstijgt de dreiging het aardse.