De 37-jarige Dorien heeft een goedlopende dierenartspraktijk, twee lieve kinderen en een succesvolle echtgenoot. Van buiten lijkt alles in orde. Toch is er iets mis. “Zwart gat van ongekende grootte”, luidt de kop in de krant die ze openslaat. Het zou over haar leven kunnen gaan. Wanneer het precies is gebeurd, weet ze niet, maar ergens onderweg is het misgegaan.
Met de bedachtzame Dorien creëren filmmaker Anke Blondé en hoofdrolspeler Kim Snauwaert een herkenbare en sympathieke heldin. Ze is niet het type om overhaaste beslissingen te nemen. Maar dat er iets zal veranderen, staat vast.