Een komedie over het Arabisch-Israëlisch conflict? Weinig filmmakers die daar hun vingers aan willen branden, maar Sameh Zoabi bewijst met Tel Aviv on Fire dat er wel degelijk om kan worden gelachen. Hij neemt een verzonnen liefdesserie als uitgangspunt, over een spionne die anno 1967 getrouwd is met een Arabische man, maar zich ook in moet laten met een Israëlische militair. Omdat kijkers nog niet weten voor wie de vrouw zal kiezen, is het programma aan beide kanten van de muur mateloos populair.
Salem werkt op de set als productie-assistent en moet daarvoor dagelijks langs een strenge grensbeambte. Wanneer die een positievere rol voor de Joodse generaal eist, probeert Salem krampachtig het verloop van de tv-serie te beïnvloeden. Steeds duidelijker wordt dat dit onhaalbaar is. En zo weet Zoabi ook de vinger op de zere plek te leggen. Een decennialang conflict, luchtig uitvergroot als meeslepende soap.