Humphrey Spender was schilder, textielontwerper en fotograaf van het Britse leven in de jaren 30 voor het sociaal onderzoeksinstituut Mass-Observation. Via oude geluidsopnamen van interviews zinspeelt de film op de vele verhalen over deze beroemde bewoner van een iconisch, modernistisch huis dat in 1968 ontworpen werd door Richard en Su Rogers.