Heather Phillipson maakt video’s, beeldhouwwerken, tekeningen, muziek, teksten en live events. In of Violence gebruikt ze een persoonlijk gesprek in bed en los camerawerk om een hond te betrekken bij intieme uitweidingen. Die wordt zo onvrijwillig deelgenoot gemaakt van menselijke lasten – emotioneel, fysiek, taalkundig en politiek.