De pijlsnelle samoerai Mokunoshi helpt in ruil voor onderdak een handje mee in het leven van een stel lokale boeren. Om fit te blijven, traint hij met de pientere boerenzoon Ichisuke, terwijl zus Yu de twee met een schuin oog in de gaten houdt. Als plotseling de ronin Sawamura (gespeeld door regisseur Tsukamoto Shinya) verschijnt om Mokunoshi mee te vragen op missie in Edo en tegelijkertijd een stel bandieten aan de rand van het dorp op de loer ligt, lijkt het vredige bestaan van het drietal snel verleden tijd.
Het grauwe kleurenpalet, het vlijmscherpe camerawerk en de pulserende synthesizer-soundtrack zetten direct de grimmige toon in deze nihilistische versie van het samoerai (chanbara)-genre, waarbij iedere moord er een te veel is. Het verhaal van de samoerai die een dorp beschermt tegen het kwaad, bekend van Kurosawa’s Seven Samurai, wordt door deze moderne Japanse auteur in een nieuw – experimenteler – licht gezet.