Het schokkende verhaal van Ryszard Siwiec, een man die zichzelf op een Poolse feestdag in september 1968 in Warschau in brand stak in een stadion met duizenden mensen. Drygas’ inzichtgevende film doet verslag van de breuk tussen het officiële verhaal en de menselijke geschiedenis, de onmogelijkheid van de absolute waarheid en het buigzame karakter van het collectieve geheugen.