In augustus vorig jaar werd een standbeeld van Baphomet, een gevleugeld schepsel met een geitenhoofd, naast een monument van de tien geboden op het Capitool-terrein geplaatst. Een ludieke protestactie van The Satanic Temple tégen religieuze intolerantie, en vóór de scheiding van religie en staat. De tempel werd mede-opgericht door sociaal activist Lucien Greaves en in zes jaar tijd is deze van een kleinschalige mediastunt geëvolueerd tot een internationaal erkende religie met honderdduizenden aanhangers. Tegelijk is het ook een van de meest controversiële religieuze stromingen in de Amerikaanse geschiedenis, want is dit wel een religie? Is het een sekte? Performancekunst? Wat is The Satanic Temple eigenlijk?
Filmmaker Penny Lane, die al tien jaar vernieuwende non-fictiefilms maakt, krijgt exclusieve toegang tot deze raadselachtige groep. Ze volgt de voorbereidingen van de Baphomet-actie, is getuige van bijzondere rituelen en heeft openhartige gesprekken met de charmante leden en ex-leden van de tempel in deze onderhoudende documentaire die serieuze issues aan de kaak stelt.