Als een visueel antropoloog van de 21ste eeuw geeft kunstenaar Dominic Gagnon commentaar op het hedendaagse Amerika waar feiten zijn vervangen door verhalen en fake news. Going South is het tweede deel in een vierluik waarin deze ‘filmmaker zonder camera’ de wereld verkent via de online beeldcultuur. In het eerste deel, of the North, toonde hij het leven van de Inuit aan de hand van de filmpjes die deze poolbewoners zelf posten. Empowerment door zelfrepresentatie is in dit vervolg vervangen door de stuurloosheid van het post-feitelijke tijdperk.