Alles verkocht, alles achtergelaten. Een lange reis via Brazilië en Peru, om uiteindelijk in het laadruim van een vrachtwagen Mexico binnen te rijden. Klaar om een nieuw leven in de VS te beginnen. Maar dan is daar die muur. De Haïtiaanse vluchtelingen Robens en James komen voor nare verrassingen te staan in Chèche lavi, ook al laat regisseur Sam Ellison niet eens alle ellende zien. Zijn portret van twee jonge mannen aan de rand van een gedroomde toekomst, is eerlijk en genuanceerd.
Terwijl camera en muziek de uitstraling van een speelfilm creëren en we Trumps ondoordringbare muur opgebouwd zien worden, vertellen James en Robens kalm en feitelijk wat ze meemaken. De een zwoegend om genoeg geld te verdienen, de ander om überhaupt toegelaten te worden tot de VS. Teleurstelling en berusting blijven elkaar opvolgen. Waar deze mannen eigenlijk het beste af zijn, laat de film in het midden.