“Het voelde als een spionagefilm.” Mauro Andrizzi reisde naar Teheran om Iraqi Short Stories te vertonen, zijn film over de Amerikaanse invasie van Irak in 2003. Na afloop kwam er een Iraakse dame naar hem toe die hem op enkele onzorgvuldigheden wees en met hem wilde lunchen om haar ideeën over de oorlog met hem te delen. Maar hier eindigde haar interesse in de Argentijnse filmmaker niet.
Een latere reis bracht hem naar Egypte, waar de lucht zwanger was van de samenzweringstheorieën. Aanvallen van haaien in de Rode Zee dreigden de toerisme-industrie te schaden, dus de regering gaf opdracht tot een massale haaienjacht. Twee weken later vielen krokodillen mensen aan op de oever van de Nijl. Het laatste deel van Andrizzi’s intrigerende drieluik neemt ons mee naar Sana’a in Jemen en vertelt het verhaal van de stichter van Al Qaeda, Anwar al-Awlaki, en een Kroatische actrice.