Zuid-Koreaans filmmaker Hong Sangsoo waagt zich voor de afwisseling eens niet aan het verhaal over een huichelende filmmaker, maar richt ditmaal zijn pijlen op de literair uitgever Bongwan (gespeeld door Hongs favoriet Kwon Haehyo). Door een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden treft Bongwans vrouw hem met zijn nieuwe assistente Areum op kantoor. Zijn vrouw vermoedt overspel, maar de realiteit is complexer. Bongwan ging vreemd met een vorige assistente, die kortgeleden is vertrokken. Ook al spint hij een web aan leugens om zijn eigen hachje te redden, de argwaan blijft. Deze man is niet te vertrouwen.
Net zomin is de structuur van deze film zomaar te vertrouwen. Hong schakelt op onvoorspelbare wijze door ruimte en tijd om de weemoedige herinneringen van Bongwan aan zijn geliefde assistente te verbeelden. Kijken naar The Day After vergt dus eenzelfde soort achterdocht als luisteren naar de leugens van Bongwan: ergens valt een kern van waarheid te bespeuren, maar een scherp oog is nodig die te herkennen.