Al jaren stond het op het verlanglijstje van de veelzijdige Indonesische regisseur Joko Anwar: een remake van Pengabdi Setan, een horrorklassieker uit zijn thuisland uit 1982. Anwars versie (al een kaskraker in Indonesië) speelt zich af in 1981, met bijbehorende kapsels en kleding, maar geeft verder een verrassend moderne draai aan het klassieke spookhuisverhaal.
Wanneer de moeder van twintiger Rini na een lang ziekbed overlijdt, trekt haar vader noodgedwongen naar de stad om te werken. Rini en haar drie jongere broertjes blijven achter in het krakende en schaduwrijke huis van haar grootmoeder. Al snel krijgen ze gezelschap van een spookachtige verschijning die verdacht veel op hun moeder lijkt. Het is aan Rini om te ontrafelen wat deze klopgeest wil.
Volgens de producenten zit er daadwerkelijk een geestverschijning in de film. Voor een scène waarin de doden herrijzen, werden 24 figuranten ingehuurd. Maar wie goed telt, ziet 25 ondoden in beeld.