Elf portretten van vrouwen uit de gevarieerde Berlijnse electro-scene, gemaakt door een regisseur die er zelf middenin staat. Beate Kunath geeft vrouwelijke artiesten een podium met haar RAW CHICKS-clubavonden. In Raw Chicks.Berlin vertellen zij over hun werk en drijfveren.
Indringende beats en visuals zuigen je een wereld binnen waarin volop geëxperimenteerd wordt met elektronische muziek, of liever: geluid. Zo omschrijft het klassiek geschoolde duo Ercklentz Neumann zich als ‘klank-fetisjisten’, terwijl Electrocute vonken in haar audiovisuele performances gebruikt. De documentaire is niet alleen een ode aan elf artiesten, maar ook aan de stad Berlijn. De vrouwen komen uit alle hoeken van de wereld, aangetrokken door de levendige muziekscene en mogelijkheden: van Israël en Spanje tot Kroatië en Japan. Vooruit willen ze, en niet alleen in de muziek. Want onze taal, zegt de Italiaanse dj Anna Bolena, is gemaakt voor de man, niet voor de vrouw: “We experimenteren iedere dag om die oude taal te verbeteren.”