In Petrópolis, even buiten Rio de Janeiro, woont Irene met haar man Klaus en hun vier zoons. De deur klemt, de kraan lekt, maar aan liefde geen gebrek in dit licht chaotische huishouden. Oudste zoon Fernando is een begenadigd handbalspeler en wordt gescout door een Duitse profclub. Hij vertrekt al over twintig dagen!
Moeder Irene wist dat hij ooit de wijde wereld in zou trekken, maar dit afscheid komt toch eerder dan verwacht. Ondertussen is er bureaucratisch geregel, de huwelijksperikelen van haar zus Sonia en nóg drie drukke kinderen. Alle afleiding ten spijt is Irene wanhopig van verdriet en gloeit ze tegelijk van trots.